بچه مسجدی هایی که حامی ایتام شدند 

بچه مسجدی هایی که حامی ایتام شدند 

تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
فهیمه برخان گفت: قریب ۳ سال است که به پیشنهاد مربی قرآن کانون فرهنگی هنری فاطمیه کهنوج، ۱۵ نفر از اعضای کانون حامی ایتام تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) شده اند.

«فهیمه برخان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: قریب ۳ سال است که به پیشنهاد مربی قرآن کانون فرهنگی هنری فاطمیه کهنوج، ۱۵ نفر از اعضای کانون حامی ایتام تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) شده اند.

مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمیه کهنوج افزود: در همین راستا ماهانه مبالغی را به حساب این کودکان واریز می کنیم و همچنین فطره روزه را نیز به کمک به این کودکان اختصاص می دهیم.

وی بیان کرد: علاوه بر این نیز یک صندوق به منظور کمک به نیازمندان راه اندازی شده و اکثرا اعضای کانون فرهنگی هنری فاطمیه در آن عضو بوده و هر ماه مبالغی بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان به این صندوق واریز می کنند.

برخان با اشاره به اجرای طرح ملی راهکار، ابراز کرد: با کمک یکی از خیرین عضو هئیت امنا، هم زمان با شب عید فطر هزینه پخت افطاری به صورت نقدی به چند خانوار نیازمند و بی سرپرست محله اهدا شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمیه اضافه کرد: از آنجایی که امسال به دلیل شیوع کرونا امکان بر پایی سفره افطاری نبود  این خَیر تصمیم گرفت هزینه سفره افطاری را به نیازمندان اختصاص دهد و در همین راستا به هر خانوار نیازمند بسته به تعداد آنها، بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان کمک کرد.

وی در خصوص سایر فعالیت های کانون در ایام کرونایی، یادآور شد: از ابتدای شیوع کرونا با مشارکت چند نفر از بانوان عضو کانون، در منازل خود اقدام به تهیه و توزیع ماسک کردیم.

برخان ادامه داد: در این مدت ماسک های تولیدی پس از طی مراحل استریل در اختیار گروه جهادی رهروان شهدا شده تا در بین مردم توزیع شوند.

مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمیه اظهار کرد: بعد از مدتی به منظور ادامه روند تولید ماسک در کارگاه تولید ماسک سپاه شهرستان کهنوج مشغول فعالیت شدیم اما به دلیل گرمی هوا قریب ۲ هفته است که در منازل خود مشغول تولید ماسک هستیم.

وی بیان کرد: پارچه مخصوص دوخت ماسک توسط سپاه تامین می شود و ما با مشارکت ۱۰ نفر از بانوان عضو کانون روزانه یکهزار ماسک تولید می کنیم.

برخان ابراز کرد: در ایام کرونایی به منظور ضدعفونی معابر و اماکن عمومی سطح شهر با گروه جهادی رهروان شهدا و کانون فرهنگی هنری بقیه الله همکاری کردیم.

مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمیه در خاتمه عنوان کرد: از آنجایی که اعضای گروه جهادی و کانون فرهنگی هنری بقیه الله از صبح تا شب مشغول فعالیت بوده و شاید فرصت تهیه غذا را نداشتند بنابراین با مشورت و مشارکت اعضای کانون فرهنگی هنری فاطمیه ناهار، عصرانه و شام آنها را تهیه کردیم.

پایان پیام/ 586